فروش دستگاه تولید کیسه زباله

فروش دستگاه تولید کیسه زباله


  • ساخت دستگاه‌های تولید، چاپ و دوخت کیسه زباله
  • واردات انواع دستگاه با کیفیت عالی از چین
  • طرح توجیهی و راهنمایی در امر تولید نایلون زباله توسط وزین پلاست

برای راهنمایی و دریافت توضیحات با ما تماس بگیرید:

تماس با ما همه دستگاه‌ها

در دنیای امروز به وجود آمدن زباله یک امر اجتناب ناپذیر است و جمع آوری زباله‌ ها به جهت حفظ بهداشت فردی و اجتماعی یک مسئله حیاتی است. به همین دلیل می ‌توان از کیسه زباله به عنوان یکی از نیازهای روزمره مردم در جهت جمع آوری زباله‌ ها نام برد. به همین منظور راه اندازی خط تولید کیسه زباله برای تولید زباله امری ضروری و پرسود است.

صرفه دستگاه زباله

مواد اولیه تولید کیسه زباله

برای تولید کیسه زباله از مواد خام یا مواد اولیه نیازمند استفاده از مواد پلیمری هستید که این مواد در صنایع پتروشیمی داخل کشور تولید می شوند. پلیمر مورد استفاده در ساخت کیسه زباله پلی اتیلن می باشد که بسته به نوع و ضخامت و چند لایه بودن کیسه زباله از انواع سبک، سنگین، خطی و فیلمی آن استفاده می شود.

قانون مهم برای تهیه نوع پلیمر مورد استفاده این است که اول ما مشخصات محصول تولیدی خودمان را مشخص کنیم که می خواهیم چه چیزی و با چه مشخصاتی تولید نماییم، سپس بر اساس ترکیب مواد و فرمول موجود برای این اطلاعات اقدام به خرید مواد اولیه می کنیم.

مواد اولیه جهت تولید کیسه زباله

برای مثال، در تولید کیسه زباله های رنگی جهت رنگی کردن محصول از مستربچ رنگ در ترکیب مواد اولیه استفاده می گردد که انتخاب رنگ بسته به سفارش یا روند کاری متفاوت خواهد بود. هم چنین جهت تولید کیسه زباله های تجزیه پذیر نیاز به استفاده از افزودنی های اکسو تخریب پذیر خواهیم داشت. این مواد اضافه شده اکسو کننده در کیسه های پلاستیکی زیست تخریب پذیر باعث می شود که پلاستیک در معرض نور و هوا با سرعت بیشتری تجزیه شود که در واقع تکه تکه شدن به قطعات ریز می باشد.

دستگاه‌ها جهت تولید کیسه زباله

دستگاه تولید کیسه زباله

خط تولید کیسه زباله به طور کلی شامل دستگاه های زیر می باشد:

دستگاه تولید نایلون: اصلی ترین دستگاه مورد استفاده در این خط تولید، دستگاه تولید نایلون می باشد. این دستگاه در واقع یک دستگاه اکسترودری است که دارای قالب بوده و با توجه به ابعاد محصول تولیدی نوع قالب متفاوت خواهد بود.

معمولا عرض مقطع نایلون های تولیدی بین ۸۰ تا ۱۰۰ سانتی متر است اما برخی دستگاه ها قابلیت تولید عرض ۱۲۰ سانتی متری را نیز دارا هستند.

پس از شکل گیری نایلون، محصول ساخته شده به شکل رول جمع می شوند (مانند طاقه های پارچه) و سپس برای دوخت و برش به دستگاه های بعدی ارسال می شوند.

دستگاه دوخت کیسه زباله: دستگاه های دوخت کیسه های نایلونی دستگاهی حرارتی هستند به شکلی که دو لبه باریک و داغ روی دو لایه نایلون قرار گرفته و عمل دوخت را به وسیله پرس انجام می دهد.

اندازه دستگاه بسته به عرض نایلون های تولیدی می تواند متفاوت باشد. به دلیل حساسیت موجود در عمل دوخت و پرس حتما باید از دستگاه های باکیفیت استفاده نمود تا کاربران هنگام مصرف دچار مشکلاتی نظیر باز شدگی یا نشتی شیرآبه های زباله نشوند.

با کیفیت ترین نوع دستگاه دوخت، نوع دوخت ستاره ای است که احتمال پارگی و نشتی در محل دوخت را به شکل قابل ملاحظه ای پایین می آورد.

دستگاه پرفراژ کیسه زباله: این دستگاه در تولید همه انواع کیسه های زباله کارایی ندارد و تنها در خط تولید کیسه های زباله رولی و لندنی مورد استفاده قرار می گیرد. کیسه های تکی نیازی به پرفراژ ندارند اما کیسه های رولی برای آسان جدا شدن از هم باید پرفراژ شوند

. هر چه عمل پرفراژ بهتر روی کیسه های صورت گیرد، احتمال پاره شدن کیسه هنگام جداسازی کاهش می یابد. این دستگاه در دو نوع خودکار و نیمه خودکار موجود است که نوع نیمه خودکار آن دارای اپراتور بوده اما سرعت پرفراژ زنی بالاتری از نوع خودکار آن دارد. نوع خودکار هر چند سرعت تولید کمتری دارد، اما هم دقیق تر و ایمن تر است و هم نیاز به اپراتور نیز ندارد.

فرآیند تولید کیسه زباله

  1. برای تولید کیسه های زباله، ابتدا گرانول های پلی اتیلن را در قیف دستگاه می ریزند.
  2. سپس این گرانول ها وارد دستگاه اکسترودر می شوند؛ دستگاهی که گرانول ها را با حرارت دادن در دمای ۳۶۵ تا ۴۶۵ درجه فارنهایت ذوب می کند.
  3. سپس مواد مذاب از داخل قالب عبور می کنند. در هنگام عبور مواد از قالب، پمپ هوا یا کمپرسور با تولید باد با فشار بالا سبب ایجاد حالت بالنی در کیسه ها شده و از چسبیدن آن ها به هم جلوگیری می نماید.
  4. حباب پلاستیکی تولید شده به تدریج خنک و به کمک غلتک ها به یک لوله صاف با طول چندین متر و با ضخامت خیلی کم به نام فیلم تبدیل می شود.
  5. فیلم پلاستیکی تولید شده در دستگاه برش قرار می گیرد و عملیات برش و دوخت آن انجام می شود. در نهایت محصول تولید شده بسته بندی و آماده عرضه می شود.

کیسه زباله بند دار

مصارف مختلف کیسه زباله

هرچند که تمامی کیسه های زباله با هدف جمع آوری پسماند تولید می گردند، اما جالب است بدانید که این کیسه ها را می توان بر حسب هدف و مکانی که قرار است مورد استفاده قرار بگیرند تقسیم بندی نمود:

کیسه زباله خانگی: این نوع کیسه نوع متداول و پرکاربرد کیسه های زباله است. در مصارف خانگی برخی از زباله ها تر و برخی دیگر خشک هستند. لذا کاربران می توانند برای تفکیک مناسب زباله از کیسه های متفاوت بهره برداری نماند. برای نمونه برای زباله های خشک از کیسه های با قیمت مناسب و ضخامت کمتر و برای زباله های تر از کیسه های با کیفیت تر و ضخیم تر استفاده نمایند.

کیسه زباله خانگی

کیسه زباله سازمانی و اداری: به دلیل تفاوت ماهیتی که زباله های اداری و سازمانی با زباله های خانگی دارند و اغلب از اشیا و مواد خشک، کوچک و کم حجم تشکیل می شوند، کیسه های زباله مخصوص این مکان ها نیز متفاوت است. این کیسه ها اغلب ضخامت کمی دارند و نازک بوده و ابعاد کوچک تری نسبت به کیسه های خانگی دارند، تا سریع تر پر شده و تعویض گردند و از آلودگی محیط های عمومی جلوگیری شود.

کیسه زباله سازمانی

کیسه زباله بیمارستانی: یکی از مهم ترین مکان‌ های تولید زباله، مراکز بهداشتی و درمانی هستند. برای جدا کردن زباله در مبداهای بیمارستانی، زباله ها به سه نوع عفونی، غیر عفونی و امحا یا اتوکلاو تقسیم بندی می شوند و برای هر کدام از کیسه های مختلف استفاده می شود.

کیسه زباله بیمارستان

از کیسه زباله غیرعفونی برای انباشت زباله های خشک و معمولی که آلودگی بیمارستانی ندارند مورد استفاده قرار می گیرد. از کیسه های زباله عفونی برای زباله های دارای آلودگی عفونی و بیولوژیکی استفاده می شود که احتمال انتقال سرایت بیماری و عفونت از آن می رود. کیسه زباله های مخصوص امحا نیز جهت از بین بردن سریع برخی زباله های عفونی و آزمایشگاهی خطرناک مورد استفاده قرار می گیرد. هر یک از این کاربردها با رنگ مخصوص به خود نشان داده می شوند.

نمونه تولیدی دستگاه‌های تولید، چاپ و دوخت کیسه زباله