نایلون حباب دار در حال تولید

دستگاه تولید نایلون حباب دار یا ضربه گیر


  • ساخت دستگاه‌های تولید، چاپ و دوخت نایلون حباب دار
  • واردات انواع دستگاه خط تولید نایلون حبابدار با کیفیت عالی از چین
  • طرح توجیهی و راهنمایی در امر تولید نایلون حباب‌دار یا ضربه‌گیر توسط وزین پلاست
  • برای راهنمایی و دریافت توضیحات با ما تماس بگیرید:
تماس با ما همه دستگاه‌ها

نایلون حبابدار یکی از مشتقات پلیمری می باشد که مواد اولیه آن مشابه با نایلون ساده ولی فرآیند تولید آن متفاوت است. در این مطلب به بررسی نحوه عملکرد دستگاه تولید نایلون حبابدار و چگونگی ساخته شدن این محصول پرکاربرد می پردازیم.

دستگاه تولید نایلون حبابدار

درباره نایلون حبابدار

در بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی کالاهایی تولید می شود که شکستنی و آسیب پذیر هستند. محصولات لوستر و روشنایی، دستگاه ها و تجهیزات دیجیتالی، تلفن های همراه، ظروف شیشه ای، چینی و… از این دست کالاها می باشند. این محصولات برای این که سالم به دست مشتری برسند باید از بسته بندی مناسبی برخوردار باشند. نایلون حبابدار یکی از ملزومات بسته بندی در چنین مشاغلی است. وجود حباب‌ های هوای متعدد روی این نایلون باعث می ‌شود مانند ضربه گیر عمل کند و اجازه آسیب رسیدن به محصول در حین حمل و نقل و جابه جایی را ندهد. این حباب ها در سطح بیرونی نایلون قرار گرفته اند و نایلون حبابدار به طور معمول از درون جنس لطیف و صافی دارد.

اطلاعات بیشتر

نحوه عملکرد دستگاه تولید نایلون حبابدار

دستگاه تولید پلاستیک حباب دار

در تولید نایلون حبابدار ابتدا مواد اولیه توسط میکسر با هم ترکیب می شوند و سپس توسط مکنده مواد ترکیب شده به قیف دستگاه و از راه قیف به سیلندر ماردون انتقال پیدا می کنند. مواد بعد از ورود به درون سیلندر ماردون توسط المنت ها حرارت داده می شوند و به شکل مذاب در می آیند و توسط چرخش ماردون به درون دای هدایت می شوند. وظیفه دای در تولید فیلم، دریافت مواد ذوب شده از مارپیچ است و انتقال به خروجی دای. بعد از خروج از دای دو ورقه فیلم شکل گرفته که هر یک به طور جداگانه بر روی غلتک ها می افتند. یکی از این فیلم ها به سمت غلتک حباب ساز می رود. غلتک حباب ساز یک استوانه فلزی است که دارای سطحی سوراخ دار می باشد. این سوراخ ها با مکش هوا نایلون را به سمت داخل می‌ کشد و بر روی سطح نایلون محفظه هایی از هوا با فواصل مشخص به وجود می آورد که به آن ها حباب می گویند. ورقه حبابدار پس از تشکیل شدن وارد غلتک دیگری می شود تا لایه دیگر فیلم که ساده و بدون حباب است روی آن قرار بگیرد. این دو لایه توسط یک غلتک سیلیکونی که به صورت هیدرولیکی عمل می کند به صورت فشاری بر روی هم لمینه شده و بدین ترتیب فیلم نایلون حبابدار ساخته می شود. این فیلم سپس به سیلندر خنک کننده و بعد به غلتک رول کردن فرستاده می شود. در نهایت نایلون حبابدار در ابعاد مورد نیاز برش خورده، رول می شود و پس از بررسی و تایید به مراکز پخش ارسال می شود.

انواع دستگاه تولیدکننده نایلون حبابدار

در این قسمت لازم به ذکر است که دستگاه تولید نایلون حبابدار در انواع دو لایه و سه لایه نیز در بازار موجود می باشد که روش کار هر یک را با شما به اشتراک می گذاریم:

دستگاه تولید نایلون حبابدار دو لایه: در این نوع از دستگاه ها دو لایه نایلون تولید می شود که به هم دیگر متصل و چسبیده هستند اما مقداری هوا در میان آن محبوس شده است. هوای موجود بین دو لایه توسط حفره‌ های یک سیلندر مکنده کشیده می‌ شود. این فرآیند سبب می‌ شود که لایه زیرین تحت تاثیر قدرت مکندگی دستگاه دارای حباب هایی شود که از هوای محبوس بین دو لایه پر شده است.

دستگاه حباب دار چند لایه

دستگاه تولید نایلون حبابدار سه لایه: برای تولید نایلون حبابدار سه لایه تمام مراحل قبلی طی می ‌شود. یعنی در ابتدا مثل روش قبل نایلون حبابدار دو لایه را می ‌سازند، سپس مجددا رزین مذاب را پرس کرده و لایه سوم را می ‌سازند. در میان این سه لایه موادی وجود دارد که باعث می‌ شود ورقه ‌ها به خوبی به هم دیگر بچسبند. لایه سوم در نایلون‌ های سه لایه، نوعی لایه مقاومتی برای دو لایه زیرین ایجاد می‌ کند که سبب استحکام بیشتر حباب‌ ها و جلوگیری از ترکیدن آن ها می‌ شود. نایلون‌ های سه لایه بیشترین ضربه‌ گیری را برای وسایل بزرگ ایجاد می‌ کنند و در واقع بهترین و مطمئن‌ ترین گزینه ممکن برای بسته بندی وسایل بزرگ می‌ باشند.

دستگاه نایلون ضربه گیر

دستگاه دوخت نایلون حبابدار

فیلم نایلون حبابدار را پس از تولید می توان به دو صورت رول و بگ مورد استفاده قرار داد. نایلون های حبابدار کیسه شده در دو مدل دو بعدی و سه بعدی ساخته می شوند. نایلون حبابدار دو بعدی برای هر نوع وسیله ای می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، به خصوص اشیای کوچک مانند ظروف شکستنی، قاب عکس، صندلی، تابلوها، لوازم یدکی، قطعات الکترونیکی و غیره. نایلون حبابدار سه بعدی اما برای کالاهایی مورد استفاده قرار می گیرد که به شکل مکعب ساخته شده اند و البته اندازه بزرگ تری دارند؛ وسایلی مثل یخچال، اجاق گاز، تلویزیون و هر وسیله دیگری که به این شکل ساخته می شود.

دستگاه دوخت نایلون حبابدار

چنان چه قصد بگ کردن رول حبابدار را داشته باشید، به دستگاه دوخت نایلون حبابدار احتیاج خواهید داشت. دستگاه دوخت نایلون حبابدار از نوع ریلی افقی می باشد که نایلون های حبابدار را به صورت کیسه در آورده و دوخت می زند. این دستگاه در مدل های تمام اتوماتیک، نیمه اتوماتیک، پنوماتیک و حرارتی در بازار موجود می باشد. این که کدام دستگاه کاربردی تر است بسته به هدفی است که برای آن مورد استفاده قرار می گیرد. برخی تولیدی ها دستگاه را صرفا جهت تبدیل رول نایلون حبابدار به شیت مورد استفاده قرار می دهند که دستگاه برش پنوماتیک برای آن ها کفایت می کند. برخی دیگر به یک پاکت کامل بابل رپ برای بسته بندی کالای خود نیاز دارند که باید دستگاه دوخت و برش اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک را تهیه کنند. در ادامه انواع دستگاه دوخت و برش نایلون حبابدار را معرفی خواهیم کرد:

دستگاه برش و دوخت نایلون حبابدار نیمه اتوماتیک: این دستگاه قادر است از عرض ۳۰ سانت الی ۳۰۰ سانت نایلون حبابدار را به صورت نیمه اتوماتیک برش و سپس دوخت بزند. منظور از عملکرد نیمه اتوماتیک در این دستگاه این است که اپراتور باید به صورت دستی طول و عرض برش را برای دستگاه تعریف کند، دستگاه را استارت نماید و بعد از برش خوردن تعدادی نایلون آن ها را جمع آوری نماید.

دستگاه برش و دوخت نایلون حبابدار تمام اتوماتیک: دستگاه دوخت و برش تمام اتوماتیک مجهز به HMI و PLC (صفحه لمسی) بوده و به صورت خودکار، طبق برنامه ای که به آن داده شده، تعداد معینی نایلون حبابدار در طول و عرضی معین را دوخت و برش می زند. در نهایت بعد از اتمام عملیات، دستگاه متوقف می شود و اپراتور می تواند کیسه های حبابدار آماده را از روی دستگاه بردارد. این دستگاه از نظر عدم نیاز به اپراتور دائمی از نظر سرعت و مقرون به صرفگی بهتر از مدل های دیگر است.

دستگاه برش نایلون حبابدار پنوماتیک: این دستگاه به وسیله یک پدال که در قسمت زیر آن تعبیه شده عمل می کند؛ به این صورت که با هر بار فشرده شدن پدال به وسیله پا، جک پنوماتیک تیغه برش سرد را به طرف نایلون هدایت می کند و عملیات برش صورت می گیرد. سرعت این دستگاه به لحاظ پنوماتیک بودن بالاتر از مدل های حرارتی ست.

دستگاه دوخت نایلون حبابدار حرارتی: عملکرد این دستگاه نیز پدالی است با این تفاوت که بعد از فشردن پدال، المنت داغ دستگاه روی نایلون حبابدار فرود آمده و دو لبه آن را روی هم پرس می کند. این مدل ارزان ترین دستگاه دوخت نایلون حبابدار است که در بازار موجود می باشد اما از لحاظ کیفیت دوخت هم سطح سایر دستگاه های نامبرده می باشد.

انواع دستگاه دوخت نایلون حباب دار